vineri, 30 octombrie 2015

Joc de şah


Un joc de şah e viaţa, străine inocent,
Cândva am fost regină, acum nu am un cent;
Nebunii îmi furară trăsura şi doi cai
Şi de atunci, în ploaie, alerg după tramvai.

În lupta cu destinul m-am izolat în turn
Şi am făcut rocadă cu-n rege taciturn,
Dar când mă-nconjurară pionii inamici
Am dat pe loc şi turnul, şi casa de chirpici!

Am vrut să-mi uit durerea în vinul aromat
Dar a ţipat monarhul că a primit şah-mat!
Ne-a scăzut jalnic cota la bursa de valori
Şi de atunci în lume suntem la toţi datori!

Nu te-ncrunta, străine, că nu îţi cer nimic,
Doar cota de impozit s-o mai suporţi un pic,
Să depăşesc călare momentul ăst' de crah
Şi nu uita că viaţa e doar un  joc de şah!

Adina V.
30.10.2015
©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate

6 comentarii:

  1. Frumos, Adina! Frumos descrii mulțimea de ”pioni” contribuabili aflată la bunul plac al monarhului sau statului ”jucător”! Felicitări

    RăspundețiȘtergere
  2. Aproape proză, dar se înțelege prin ce ai trecut. Dar acuma nu prea pare că joci bine șah, ar trebuii să folosești la ceva cunoștințele(greaca) pe care le ai ca să mai recuperezi din ce ai pierdut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Adina eu vad in felul acesta " Cine canta cu interese mari antregi lumi si cate tari sant obligate sa joace exact ca un sah pe placul lor " Oare am dreptate ? Ce se antampla acum in europa ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Regulile sunt doar pentru cei care nu au putere de decizie :) Coordonatorul ''jocului de sah'' isi rezerva dreptul de a le mdifica , pozand in victima , de cateva ori ...:)
      Multumesc pentru comentariu , Eugen :)

      Ștergere

Mulțumesc tuturor pentru popas.

©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate