duminică, 20 decembrie 2015

Clopoţelul dorinţei


Se încruntă cerul şi privirea-i rece
Îngrozeşte norii ce-mpietresc pe loc,
Speriată, luna, prin suflet când trece,
La pantoful vieţii îşi rupe un toc.

La un colţ de zare aşteaptă steluţa
În fustiţa-i scurtă tremurând  de frig,
Ţinând strâns poşeta unde e sticluţa
Cu parfum de soare şi-un fulger covrig.

Seara-ncet coboară şi cu mâini de gheaţă
Ciupeşte obrajii lacului din crâng
Şi-n pojghiţa fină, pe alocuri creaţă,
Se priveste cerul c-un aer nătâng.

Pufăie alene hornul ştirb pe casă
Când râde în vatră focul cel zglobiu
Şi cu-o tuse vagă, făcând o grimasă,
Se revoltă-ndată bradul argintiu.

Un luceafăr sobru coboară pe scară
Salutând pădurea cu un gest monden
Împărţind în juru-i fluturaşi de ceară
Scoşi cu dărnicie din stelar joben.

Stau în şiruri brazii aşteptând o vrajă
Să le-atârne-n spate mantaua de nea
Şi-n armura verde fac pe rând de strajă
Numărându-şi țepii din cetina grea.

Revoltaţi strănută şi cuprinşi de boală
Norii enigmatici peste geruri ard,
Aruncând zăpada cuibărită-n  poală
Îmbracă pădurea cu cerescul fard.

Braţele spre lume iarna își întinde,
Şi în sunet gingaş de viu clopoţel
Peste catedrala brazilor şi-aşterne,
Cu gest leneş haina din blană de miel.

Adina V.

20.12.2015

©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate

6 comentarii:

  1. Nostime versuri, m-au făcut să zâmbesc! Felicitări, Adina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc ,Nelu! :) Si eu zambeam cand scriam :) Ma bucur ca te-am facut sa zambesti si tu ,asta am dorit :)
    Cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos incondeiate versurile si nostime imi place

    RăspundețiȘtergere
  4. Absolut încântătoare! Și fiindcă știu că nu o să apară comentariul fără aprobare am să îți dau i sugestie. În ultimul vers de la strofa trei scoate "un" și articulează "brad"- Se revoltă bradul argintiu- mi se pare că se aude mai bine și eviți repetiția lui "un". Sper că nu te-am supărat.
    Poți șterge comentariul.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Gabriela! :) Ai dreptate si am modificat. Nu am sters comentariul pentru ca exact asta îmi doresc: o părere sinceră care să mă ajute să remediez greşelile care mie îmi scapă .
      Mulţumesc încă o dată! Te pup! :)

      Ștergere

Mulțumesc tuturor pentru popas.

©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate