duminică, 14 aprilie 2019

Adina V. - Relache duminical




Am citit cu-așa uimire
cât nu-ncape-ntr-o privire,
din guriță mi-a ieșit 
”wow”-ul clar și deslușit:
așa poezie dragă
nici în viața mea întreagă 
n-oi putea să incropesc
pentru versul românesc.
Nu mai râdeți în surdină,
luați mai bine o măslină
și după ce-o mestecați
sâmburelul aruncați
drept în lutul din grădină,
iar când ziua va veni,
(într-o nu știu care zi),
o să crească verde crud
ramul poeziei nud,
toți bobocii vor plesni
tropi voioși în poezii,
frunze, soare, lacrimi multe,
tropăieli pe loc rotunde,
punem mâna pe o freză
să-ncropim o afereză,
consultâm dicționarul
și-nvățăm până la anul 
cum se pune un accent
într-un ritm convalescent,
mai vedem și un căluț,
mic, dar verde și drăgut,
cum din lenjerii sărace
scoate sârme să se-mbrace,
punem mâna pe o joardă,
adunăm pe loc o hoardă
contra celui cu tupeu
ce contestă un troheu,
n-avem oase în sistem 
câte-am pus într-un poem,
cu falanga răsucită
ne dâm mari într-o clipită 
că le știm demult pe toate
și mai publicăm o carte,
scriem chiar de teorii,
morții-s morți, dar mișcă vii,
cu apusul în spinare 
plângem lacrime amare,
doar truismele ne mișcă
unde dai și unde pișcă,
un rondel, pantum, sonet,
nu-s de-ajuns să fii poet.

Am încălecat pe-o șa,
hai la deal, mârțoaga mea! 

adina v.

14.04.2019

(doar o joacă nevinovată)

©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc tuturor pentru popas.

©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate