luni, 28 martie 2016

Te-ntrebi de ce ...


Te-ntrebi de ce infernul îl amintesc ades?
Cum altfel desluși-voi  înaltul neînţeles?
Când din tăciunii minţii răsare o lumină
Ce negru e pustiul în care ea-i regină!
Iar inima zdrobită de-atâta agonie
Va fremăta de mâine în patima cea vie.

Te-ntrebi de ce sunt oarbă la bătălia lumii?
Mă-nchin fiinţei sacre şi legilor  minunii,
Ascult foşnind în versuri cuvinte de iubire
Ce îmi deschid o poartă spre vis, spre  nemurire,
Păşesc peste tristeţe, deși tot ea mă-ndeamnă
S-o-mbrac cu haina vieții, dar nu îmi este teamă

Să tălmăcesc eu lumii hidoasa ei trădare 
De-a ţine în adâncu-i a fericirii floare.
Iar tu, ființă slabă, te pierzi şi  nu-nţelegi,
Te laşi cuprins de jale şi nu o mai culegi.
Te-ntrebi de ce tristeţea o pomenesc ades?
Prin ea, numai iubirea e-al vieţii înţeles.

Adina V.

28.03.2016


©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate  

13 comentarii:

  1. Felicitări draga mea! O poezie străbătută de profunzime de la început până la sfârșit și înnobilată cu frumos în fiecare vers!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Gabriela, sa stii ca si eu apreciez mult profunzimea versurilor tale, scrii foarte bine. Onorata de aprecierea ta! Cu drag:)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. :) Mihai, tu ai o simtire atat de poetica incat cuprinde in ea un regat :)
      Cu drag :)

      Ștergere
    2. Am poposit in acest regat,imi place,sunt obosit de la drum,vreau sa ma odihnesc putin...

      Ștergere
  3. Vesnic calator, ai adus cu tine antidotul pentru dor?...:)

    Incantata de popasul tau,Mihai :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspund cu drag întrebării :
    http://www.poezii.biz/afiseazapoezie.php?poem=109933

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Minunat poem! Multumesc pentru bucuria de a-l citi :)
      Din suflet, felicitari!

      Ștergere
  5. O poezie in care elementele negative nu au rolul decat de a scoate cu si mai mare intensitate in evidenta tot ce e pozitiv,inaltator(infernul-azurul ne-nteles;taciunii mintii-lumina;inima zdrobita-va fremata de maine;
    hidoasa aratare-a fericirii floare etc)Splendida creatie!Marx ne vorbea despre unitatea si lupta contrariilor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai concluzionat perfect , draga Alex! Multumesc pentru trecere si comentariu.
      Cu drag!

      Ștergere
  6. Nu mă întreb, doar ascult! Cum inima ta vorbește și sufletul meu tresare! Felicitări pentru profunzimea versurilor! Reverență!

    RăspundețiȘtergere
  7. Răspunsuri
    1. Gandul meu bun se indreapta spre tine, Alcmene! Multumesc pentru popas :)

      Ștergere

Mulțumesc tuturor pentru popas.

©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate