luni, 27 aprilie 2015

Trecutul,călător în prezent


Mă doare şi pe mine că ce a fost s-a dus,
Că-n lume nu-i poveste  şi totul s-a redus
La pragmatismul zilei dictat de "realisti".
Mă doare greutatea milei ce simt pentru cei trişti!

Mă dor copiii care nu mai citesc poveşti
Dar ştie bine fiecare  că ''depăşit'' tu eşti!
Că nu te încadrezi  în lumea actuala
Şi că nu poţi să "vezi" că viaţa-i... virtuala!

Mă dor atâtea gănduri şi mă întreb firesc
În mii şi mii de rânduri de mai există ''te iubesc''.

Se mai citesc poeţii?''Dar cine sunt?n-am auzit! 
Au scris cumva graffiti?" răspunde-un parazit!

Mă doare ce am spus, dar eu nicicând n-am vrut
Să am un trai impus, deci spun ce m-a durut!
Când "ninge" Păunescu cu "lacrima"-i târzie
Romanţa "insulei" pierdute e un sonet în poezie.

Nichita mă învaţă să "zbor" la cer , la stele
Şi-apoi să mă cobor  în gândurile mele .
Iubirea-i nesfârşită  aşa cum Ţărnea scrie...
Iar Blaga,pe "ramura-nflorită" cu versul său te-mbie.

Şi în cântarea dulce ,"policromă"  

Cu Minulescu-n dans m-am prins,
În timp,ce-a lui Bacovia fantomă, 
Cu al său "plumb" iar ne-a surprins.

Când "testamentul" lui Arghezi 
Păstrat în "flori de mucigai"
A picurat fiorul vieţii ...

Ce poţi să-ţi mai doreşti să ai?

"Dar mâine va mai fi pământ? 

Mai fi-vor toate câte sunt?"
Se întreba Coşbuc, râzând,

Că moartea-i doar un gând!

Dar Tu,"Luceafar"peste ani...

Scrisori , sonete , epigonii
Vor străluci peste Balcani 

Şi te vor plânge-n glas cocorii!

Şi câţi mai sunt! Pleiadă de poeţi 

Rămaşi înscrişi pe filele de vreme, 
Ei au cântat în grai curat, să-nveţi 
Tu...cel care-i mai citeşti anume.

Păstrez adânc în mintea mea  

Lumea trecută , fără pată
Mă plimb cu drag când vreau prin ea ......

Mă doare pentru voi !
Acolo nu-i nimic cu plată !

 Adina V.    27.04.2015



As dori sa fac o precizare  la strofele in care fac referire la poetii nostri consacrati . Nu le specific doar numele ci fac referire si la anume poezii ale lor , poate de aceea acele strofe par ...mai altfel .

Când "ninge" Păunescu cu "lacrima"-i târzie
Romanţa" insulei"pierdute e un sonet în poezie.

Aici ma refer la poezia "ninsoare de adio " , "romanta unei lacrimi" si "iluzia unei insule " ....poezii ce suna ca o muzica (sonet) in poezie.

Nichita mă învaţă să "zbor" la cer , la stele
Şi-apoi să mă cobor în gândurile mele .

Aici e vorba de poezia "lectia de zbor " a lui Nichita ...astfel am vrut sa arat ca poezia lui te inalta prin aprofundare , meditatie interioara.

Iubirea-i nesfârşită aşa cum Ţărnea scrie...
Iar Blaga,pe "ramura-nflorită",cu versul său te-mbie.

Tarnea a fost numit "poetul Iubirii"...''ramura inflorita '' este pentru mine ''corola de minuni"...poezia emblematica a lui Blaga .

Şi în cântarea dulce,"policromă"
Cu Minulescu-n dans m-am prins
În timp ce-a lui Bacovia fantomă
Cu al său "plumb" iar ne-a surprins.

"Romanta policroma " ...romanţa="cantarea "...apoi e simplu .."plumb" , emblematica poezie a lui Bacovia.

Când "testamentul" lui Arghezi
Păstrat în "flori de mucigai"
A picurat fiorul vieţii
Ce poţi să-ţi mai doreşti să ai?

Referirela  poeziile "testamentul " si "flori de mucigai " ale lui Arghezi

"Dar mâine va mai fi pământ?
Mai fi-vor toate câte sunt?"
Se întreba Coşbuc ,râzând,
Că moartea-i doar un gând!

 Primele doua strofe sunt un fragment din poezia "moartea lui Fulger " a lui Cosbuc , in care poetul ia in ras moartea .

Dar Tu,"Luceafar" peste ani...
Scrisori , sonete , epigonii
Vor străluci peste Balcani
Şi te vor plânge-n glas cocorii!

Aici oare mai trebuie sa scriu la cine ma refer ?cred ca nu ...:)

Fiecare strofa este un elogiu catre poetul pomenit ,elogiu completat prin evocarea unor anume poezii .
©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate